20 حقیقتی که هر تجارتی باید درباره بازاریابی دیجیتال بداند
20 حقیقتی که هر تجارتی باید درباره بازاریابی دیجیتال بداند
دو شنبه 9 تير 1399 ساعت 15:57 | بازدید : 169 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

20 حقیقتی که هر تجارتی باید درباره بازاریابی دیجیتال بداند

 

1. برای موفق شدن در بازاریابی دیجیتال، شما باید مجموعه ای از چند پارامتر (مانند برنامه ریزی، خلاقیت و غیره) را به صورت همزمان داشته باشید. در صورتی که تنها یکی از این پارامترها را داشته باشید و پارامترهای دیگر را نداشته باشید نمی‌توانید انتظار موفقیت داشته باشید.

2. به هنگام انجام بازاریابی آنلاین، باید به "فضای آنلاین" به عنوان مکانی فکر کنید که محل زندگی تعدادی از افراد است. شما باید یاد بگیرید تا در این مکان با این افراد تعاملات کنید و با آن ها زندگی کنید. بنابراین باید احساس کنید که دارید کار بازاریابی را در یک فضای حقیقی با آن ها انجام می‌دهید.

3. نقشی را که شبکه های اجتماعی در زندگی انسان های امروزه دارند به خوبی درک کنید. در صورتی که چنین درک عمیقی پیدا کردید؛ می توانید به خوبی از آن ها برای برقراری ارتباط و بازاریابی کردن برای آن ها استفاده کنید.

4. رفتاری را که افرادی که در کنار شما هستند در دنیای دیجیتالی انجام می دهند را بررسی کنید و سعی نمایید تا نکته های مثبت این افراد را یاد بگیرید. به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود که آن ها به دنبال موضوعی در اینترنت باشند؟ چه چیزی باعث می شود که مطالبی را در اینترت بخوانند؟ و غیره. این کار باعث می شود که با دنیای دیجیتالی آشنایی بیشتری پیدا کنید.

5. به خاطر داشته باشید که "فردا روز دیگریست!" این جمله مخصوصاً در دنیای دیجیتال بسیار اهمیت دارد. شما باید همیشه استراتژی هایی را که برای بازاریابی دیجیتال بکار می برده‌اید را به روز رسانی کنید و باید همیشه خودتان را با آخرین تغییراتی که در این زمینه ایجاد می شود هماهنگ نگه دارید.

6. از خلاقیت خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده کردن از خلاقیت شما به هیچ عنوان تناقضی با انجام کار بازاریابی به صورت استاندارد ندارد. بنابراین شما نباید فکر کنید که برای این که در بازاریابی موفق شوید نباید از خلاقیت استفاده کنید! وقتی این دو (خلاقیت و شیوه های استاندارد) در کنار هم قرار می گیرند؛ بهترین روش ها برای بازاریابی را پیدا خواهید کرد.

7. محتوا پادشاه است! همیشه این جمله را در نظر داشته باشید. سعی کنید تا جایی که ممکن است و می توانید محتوای کارتان را بالا ببرید. در صورتی که محتوای مناسب و باکیفیت تولید کنید، شناس این که مشتریان بیشتری جلب کارتان شوند و مشتریان بالقوه (Potential customers) تبدیل به مشتریان دایمی شما شوند خیلی بالاتر می باشد.

8. این نکته را فراموش نکنید که اصلاً مهم نیست که چه تعدادی از افراد شما را فالو می کنند. مهم است که چه تعدادی از افراد واقعا با شما در تعامل می باشند و حقیقتاً به کار شما اهمیت می دهند. به عنوان مثال، در صورتی که 1000 فالور علاقه مند داشته باشید بهتر از این است که 100000 فالور داشته باشید که به کار شما علاقه ای ندارند!

9. یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید: "اگر بسازی، آنها می آیند تا آنرا ببینند!" باید بگوییم که این ضرب المثل در دنیای دیجیتالی کاملا ً بی معنی و نادرست است!!! وقتی می‌خواهید بازاریابی دیجیتالی کنید؛ باید این کار را به شیوه تعاملی با دیگران انجام دهید نه این که صرفاً یک اکانتی بسازید و انتظار داشته باشید که آن ها بیایند و کار شما را دنبال کنند!

10. استفاده از هشتگ ها را فراموش نکنید. یکی از مهم ترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش به دیگران بفهمانید که وجود دارید؛ استفاده کردن از هشتگ ها است. بنابراین آن ها را دست کم نگیرید.

11. با مشتریانتان ارتباط صمیمانه و نزدیک برقرار کنید. البته منظور از ایجاد ارتباط این نیست که به آن ها بگویید: سال نو مبارک! منظور نوعی از ارتباط صمیمانه و حقیقی است که باعث شود که آن ها به شما اعتماد کنند و احساس نمایند که شما واقعاً به فکر  آن هایید.

12. سعی کنید رابطه خودتان و مشتریانتان را تبدیل به رابطه طولانی مدت کنید. ممکن است بپرسید چگونه می توان این کار را در دنیا دیجیتال انجام داد؟ پاسخ خیلی ساده است: دقیقاً همان طور که در دنیا حقیقی این کار را انجام می دهید. باید "شنوندگان" خوبی باشید و به آنها به خوبی "گوش" فرا دهید و حرف هایشان را بشنوید.

13. به خوبی هویت برندتان را به آن ها معرفی کنید. اطمینان داشته باشید تا زمانی که شما به خوبی برندتان و هویت برندتان را به آن ها معرفی نکرده باشید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که آن ها تبدیل به مشتریان دایمی شما شوند. بنابراین سعی کنید خودتان را به خوبی به آن ها معرفی کنید.

14. محتوای جذاب تهیه کنید. محتوایی که شما تهیه می کنید باید به شیوه ای باشد که توجه مخاطبین را به خودش جلب کنید. بنابراین شما باید بررسی کنید که آن ها به دنبال چه چیزهایی هستند و تضمین کنید که آن چه را که می خواهند به آن ها خواهید داد. در غیر این صورت، آن ها مشتری شما نخواهند شد!

15. در تمام ابزارهایی که از آن ها برای بازاریابی دیجیتالی استفاده می کنید؛ یک هویت و یک صدا داشته باشید. باید کاری کنید که مشتریان و مخاطبینتان احساس کنند که شما یک هویت تغییرناپذیر دارید. به عنوان مثال در صورتی که در اینستاگرام یک هویت مخصوص و یک شعار و... دارید؛ باید همان را هم در فیسبوک و توییتر و وبلاگ ها و غیره حفظ کنید.

16. محتوای خودتان را شخصی سازی (Personalize) کنید. با تکنیک های جدیدی که در زمینه های دیجیتالی ایجاد شده است؛ شما به راحتی این امکان را خواهید داشت که بررسی کنید که افرادی که مشتری شما می شوند در کدام ناحیه ها زندگی می کنند. بنابراین شما می توانید از این تکنیک ها استفاده کنید تا محتوا را شخصی سازی نمایید.

17. به یاد داشته باشید که موضوع زمانبندی یکی از کلیدی ترین موضوعاتی است که به هنگام بازاریابی دیجیتالی باید درنظر داشته باشید. در صورتی که کار زمانبندی را آن گونه که انتظارش را دارید انجام ندهید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که در کار موفق شوید و شکست خواهید خورد.

18. کلمات و اصطلاحات تخصصی مرتبط با بازاریابی دیجیتال را بشناسید. همچنین سعی کنید بررسی نمایید که هرکدام از این اصطلاحات چه معنی دارند و به چه کاری می آیند. بنابراین هنگامی که وارد کار بازایابی دیجیتال می شوید استفاده کردن از این واژه ها برای شما موضوعی لازم و ضروری می باشد که باید حتماً انجام دهید.

19. به موضوع بازاریابی افراد تأثیرگذار توجه کنید. این روزها این نوع بازاریابی طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما می توانید افرادی را پیدا کنید که تعداد فالورهای زیادی دارند و از آن ها بخواهید که تجارتتان را برای فالورهایشان تبلیغ کنند.

20. اهمیت هرکدام از پارامترها را در جای خودش دست کم نگیرید. درست است که برخی از پارامترها در بازاریابی دیجیتال اهمیت بیشتری از پارامترهای دیگر دارند ولی باید اهمیت تمام پارارمترهایی را که در بازاریابی دیجیتال موثر هستند به جای خودش درنظر داشته باشید و سعی کنید تا هرکدام از این پارامترها را داشته باشید به این دلیل که بازاریابی دیجیتال فرآیندی بسیار مهم است که برای این که در آن موفق شوید باید به تک تک پارامترها و اقدامات تأثیرگذار عمل کنید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 177
:: بازدید هفته : 206
:: بازدید ماه : 180
:: بازدید سال : 1387
:: بازدید کلی : 5887